Je gebruikt een oude browser!

Update je browser om deze website correct te bekijken. Update mijn browser nu

×

We scannen en digitaliseren al uw papieren documenten en boeken.

Snelle en efficiënte<br/> raadpleging Snelle en efficiënte
raadpleging

Perfecte <br/>leesbaarheid Perfecte
leesbaarheid

Scanning van alle materialen en formaten Scanning van alle materialen en formaten

Gegarandeerde discretie en veiligheid Gegarandeerde discretie en veiligheid

Het 'nieuwe werken' en het 'paperless office': zakelijke documenten overzichtelijk organiseren gebeurt volgens de laatste trends 100% digitaal. Een papieren archief op kantoor neemt heel wat plaats in, is vaak onoverzichtelijk én biedt weinig tot geen bescherming tegen gevaren als brand of diefstal. Net daarom helpt Merak u uw documenten te digitaliseren en op een gebruiksvriendelijke manier online te delen.

Van administratie en facturen tot personeelsdossiers: Merak scant en digitaliseert al uw zakelijke bestanden. Zo maakt u weer heel wat plaats vrij op kantoor, en kan u uw documenten waar en wanneer u maar wil online raadplegen.

Wat is digitaliseren

Wat is digitaliseren?

Digitaliseren is het omzetten van papieren documenten naar een digitaal bestand. De scanningservice van Merak scant uw boeken, documenten en dossiers in op professionele scanners. Het resultaat: hoogkwalitatieve scans die perfect leesbaar op uw scherm verschijnen. Eens uw zakelijke documenten digitaal beschikbaar zijn, kan u ze online delen met iedereen die ze nodig heeft. U hoeft geen software te installeren, en uw gegevens zijn te allen tijde gegarandeerd veilig op onze beveiligde servers.

Al uw papieren documenten worden snel, eenvoudig en 100% veilig gedigitaliseerd.

Hoe werkt het?
Uw papieren archief digitaliseren bij Merak is erg eenvoudig. In een opstartmeeting gaan we na welke documenten u wil laten digitaliseren. Daarna stopt u het papieren archief dat u gedigitaliseerd wil zien in professionele Merak-archiefdozen. Indien nodig kan u daarbij zelfs de hulp inroepen van één van onze medewerkers.

Onze beveiligde koerierdienst haalt uw papieren documenten bij u op en brengt ze naar onze Merak-scanningservice. Daar worden ze voorbereid voor digitalisering, ingescand en vervolgens geïndexeerd. Om een perfecte leesbaarheid te garanderen, doorlopen de documenten na het scannen een strenge kwaliteitscontrole. Na een finale goedkeuring leveren we uw gedigitaliseerde documenten op via de drager van uw keuze.

En wat met de originele bestanden?

Als uw documenten eenmaal gedigitaliseerd zijn, kan u ze waar en wanneer u maar wil online raadplegen. Maar ook de originele papieren bestanden moeten op dat moment nog een bestemming krijgen. Merak biedt in dat geval drie opties:
  • U bewaart het originele papieren archief in uw bedrijf.
  • U bewaart de originele papieren bestanden bij Merak. Wij archiveren ze op een professionele manier, anoniem en onder de strengste voorwaarden.
  • U laat uw gedigitaliseerde documenten vernietigen, mits hun wettelijke bewaartermijn overschreden is.
Al uw papieren documenten worden snel, eenvoudig en 100% veilig gedigitaliseerd.
De voordelen van digitaliseren bij Merak.

Merak scant en digitaliseert al uw documenten.

  • We scannen al uw boeken, van financiële dossiers tot handgeschreven nota's, pagina per pagina.
  • We scannen uw historisch archief of kostbare documenten met een professionele boekscanner die van elke pagina een foto maakt.
  • We scannen al uw plannen, van documenten rond ruimtelijke ordening tot bouwplannen.
  • We scannen alle mogelijke formaten, van een visitekaart tot een A0-plan.

De voordelen van digitaliseren bij Merak.

  • U bent voorbereid op 'het nieuwe werken' en helemaal mee met de digitaliseringstrend.
  • Uw documenten en dossiers zijn 24/7 raadpleegbaar.
  • Uw bestanden zijn steeds doorzoekbaar en u weet te allen tijde wie wanneer welke documenten opvraagt.
  • Uw gegevens worden gegarandeerd anoniem bewaard.

Kies uw sector

Merak Managing Information Copyright 2017 Merak NV, alle rechten voorbehouden.