Je gebruikt een oude browser!

Update je browser om deze website correct te bekijken. Update mijn browser nu

×

"BIS|ECONOCOM EN MERAK, EEN PERFECTE MATCH … DANKZIJ ONVOORZIENE OMSTANDIGHEDEN"

EEN GETUIGENIS VAN STEPHAN VAN GORKUM, TEAMLEADER PROCUREMENT & LOGISTICS BIJ BIS|ECONOCOM

BIS|Econocom zorgt voor een optimaal ingerichte werkomgeving waarin professionele gebruikers efficient en eenvoudig op een visuele en interactieve manier informatie overdragen, kennis delen, idee.n ontwikkelen en (samen)werken. Hun focus ligt op de inrichting en het gebruik van ruimte(s) en de integratie van audiovisuele en IT-technologie, die onderling volledig op elkaar afgestemd worden.

Acuut tekort aan geschikte stockageruimte

Een groot project met een vooraanstaande bank in Belgi. bracht BIS|Econocom en Merak samen. De planning voor de installatie van audiovisueel materiaal op de hoofdzetel en in de regionale kantoren van de bank wijzigde. Daardoor ontstond er een acuut tekort aan beschikbare ruimte om materiaal op te slaan. Dat materiaal moest volgens bepaalde kwaliteitsnormen gestockeerd worden. Stephan: “De opdracht bij onze klant werd voor enkele maanden uitgesteld. We moesten dus een oplossing vinden voor het audiovisuele materiaal dat bij ons op kantoor in de weg stond. De opslagruimte moest veilig, stofen vochtvrij, .n geklimatiseerd zijn, omdat het materiaal erg gevoelig is voor veranderende atmosferische omstandigheden en temperatuurverschillen. Bovendien wisten we niet precies hoelang we die opslagruimte nodig zouden hebben. Onze opslagpartner moest dus erg flexibel zijn. Daardoor kwamen we al snel bij Merak terecht.”

Toekomstgerichte samenwerking

BIS|Econocom is ondertussen verhuisd naar een nieuwe locatie in Mechelen. De nieuwe gebouwen passen beter bij de activiteiten van het bedrijf en er is meer ruimte voor opslag. Toch zegt Stephan dat het bedrijf in de toekomst nog meer gebruik zal maken van externe opslagplaatsen. Stephan: “Het gaat allemaal zo snel. Toen we de plannen van het magazijn in het nieuwe gebouw intekenden, was er geen enkel probleem. Maar we merkten bij de verhuizing al heel snel dat het niet lang zou duren voor we met plaatsgebrek te maken zouden krijgen. Het materiaal wordt almaar groter en onze klanten vragen almaar meer schermen. We kunnen dit in een eerste fase oplossen door onze bestellingen op afroep te laten leveren. Maar bij de installaties bij onze klanten weten we dat we flexibel moeten zijn. Want daar komen meerdere partijen aan te pas, waardoor we de installatie soms niet op het voorziene moment stofvrij kunnen uitvoeren. Ik weet dan ook zeker dat we nog met Merak zullen samenwerken.”

Unieke en uitgebreide service

Kwaliteit is niet de enige reden waarom Stephan voor Merak kiest. Ook onze uitgebreide dienstverlening met veel mogelijkheden is voor hem een meerwaarde. Stephan: “Merak komt de goederen ophalen en afleveren. Dat opent perspectieven. In een latere fase zullen we zeker ook de optie bekijken om Merak de opgeslagen goederen rechtstreeks op onze werven te laten leveren. Die dienstverlening is heel interessant en vrij uniek. Het zou voor onze installateurs een zorg minder zijn, want als ze dan naar een werf gaan, weten ze zeker dat alle materialen veilig en volledig ter plaatse zijn.”

Deel dit bericht

Merak Managing Information Copyright 2020 Merak NV, alle rechten voorbehouden.