Je gebruikt een oude browser!

Update je browser om deze website correct te bekijken. Update mijn browser nu

×

"E-Bunker van Merak beschermt data tegen alle weersomstandigheden, zelfs tegen kernbom"

Bron: Merak

Veiligste manier om data te bewaren ligt in Vilvoorde

Mechelen/ Vilvoorde , 10 september 2015 – Enkele weken terug werd het datacenter van Google nabij Bergen getroffen door een blikseminslag. Het resultaat was dat een kleine hoeveelheid van de opgeslagen data in het datacenter voorgoed verloren ging. Voor Merak, waar de data en backups van hun klanten offline worden bewaard, nogmaals het bewijs dat hun E-Bunker de beste bescherming biedt tegen dataverlies.

Omdat dataverlies nooit wenselijk is, bewaart Merak back-ups en andere gevoelige bestanden van heel wat binnen- en buitenlandse bedrijven in een offline e-bunker. Zo kunnen bestanden nooit verloren gaan bij noodweer en zijn alle gegevens optimaal beschermd tegen hackers. De E-bunker van Merak is een onderaardse kluis die beantwoordt aan alle voorschriften van de Zwitserse civiele atoomschuilkelders. De kluis werd zo gebouwd dat ze ook bescherming biedt tegen vallende vliegtuigen en zelfs tegen de straling van een kernbom.

“De gebeurtenissen de voorbije weken tonen opnieuw aan dat datacenters niet 100% beschermd zijn. Onze E-bunker daarentegen biedt de beste bescherming tegen dataverlies. Gevoelige bestanden die absoluut niet verloren mogen gaan, bewaar je dan ook best offline en bij voorkeur in een onderaardse kluis als de onze. Die werd bovendien gebouwd als een kooi van Faraday om de bestanden ook te beschermen tegen (elektro-)magnetische velden, of zoals in dit geval, een blikseminslag. Daarnaast is er een dubbel branddetectiesysteem en heeft de kluis een brandweerstand van minstens zes uur. De constante klimaatregeling garandeert een langdurige bewaring van de bestanden en om toegang te krijgen tot de kluis moet een uitgebreide procedure worden gevolgd. Veiliger kan je gevoelige data niet bewaren”, aldus Nicolas Uyttenhove, Marketing Manager van Merak.