Je gebruikt een oude browser!

Update je browser om deze website correct te bekijken. Update mijn browser nu

"Kodak Alaris onder indruk van professionele aanpak merak"

Bron: Kodak Alaris

Kodak Alaris, producent van bekroonde scanners en capture-software, bracht onlangs een bezoek aan de archief- en scanafdeling van Merak. Na het bezoek lieten Désiréé Schrürs, Sales Manager Information Management Benelux en Wilbert van de Weijer, Manager Western & Southern Cluster Information Management bij Kodak Alaris, weten bijzonder tevreden te zijn met de professionele aanpak en organisatie van Merak. “De manier waarop onze scanners en software geïntegreerd worden in het proces van het archiefbeheer is indrukwekkend.”

De samenwerking tussen Kodak Alaris en Merak is niet nieuw. Twee jaar geleden vonden de twee partners elkaar en ondertussen heeft Merak twee van de meest high-end-scanners van Kodak Alaris in gebruik. Bij Kodak Alaris waren ze geïmponeerd na het bezoek aan Merak. Van de Weijer: “De manier waarop onze Kodak hoogvolumeproductiescanners en Capture Pro-software worden ingezet binnen zowel de magazijnen als scanafdeling, toont aan dat Merak enorm goed heeft nagedacht over de verschillende processen. Ze maken niet alleen gebruik van de nieuwste apparatuur, maar ook van de allerlaatste technologie. Op die manier kan Merak zijn klanten optimaal bedienen.”

De sterke kant van Merak

Merak heeft de processen zo rond de Kodak Capture-software gebouwd dat bijna alles automatisch verloopt. Dankzij de onderscheidende aanpak kan elk traject binnen de verschillende processen van A tot Z digitaal worden opgevolgd en gecontroleerd. En daar ligt volgens Wilbert van de Weijer één van de sterke kanten van Merak. “De voordelen van een digitaal archief zijn legio: alles kan razendsnel vanop verschillende plekken worden geraadpleegd. Merak bespaart heel wat ruimte uit en het risico dat er iets verloren gaat is miniem. Dankzij onze scanners kan Merak razendsnel en veilig documenten digitaliseren.”

“Dat Merak digitaal en fysiek archief combineert, maakt hen net zo sterk”

Toch mag volgens van de Weijer de andere manier van archiefbeheer niet genegeerd worden. “Fysiek archief kan soms even belangrijk zijn als een digitaal archief. Sommige documenten moeten nu eenmaal bewaard blijven en dan is digitaliseren zelfs zinloos. Het feit dat Merak het digitale en fysieke archief combineert, maakt de kracht van Merak net zo groot”, aldus Wilbert van de Weijer.